ie

Prehliadač Internet Explorer nie je podporovaný

Pre správne zobrazenie stránky vám odporúčame použiť prehliadač Firefox alebo Chrome

Novinky

Západoslovenská distribučná, a.s., úspešne otestovala v septembri 2015 v reálnej prevádzke tzv. samoodpočty. Zákazníci mali možnosť sami nahlásiť stav elektromera na svojom odbernom mieste pre vystavenie periodickej vyúčtovacej faktúry.

2.10.2015 

ZSD uvedie novú službu samoodpočty

Západoslovenská distribučná, a.s., úspešne otestovala v septembri 2015 v reálnej prevádzke tzv. samoodpočty. Zákazníci mali možnosť sami nahlásiť stav elektromera na svojom odbernom mieste pre vystavenie periodickej vyúčtovacej faktúry.

Spoločnosť Západoslovenská distribučná, a.s. (ZSD) pripravuje pre odberateľov novú službu Samoodpočet, ktorá prináša možnosť nahlásiť stav elektromera samotným zákazníkom. Odpočet štandardne realizujú odpočtári, ktorí osobne navštívia každé odberné miesto. V prípade, že je odberné miesto nedostupné, periodická vyúčtovacia faktúra je vystavená v zmysle platnej legislatívy na základe výpočtu pravdepodobnej spotreby podľa typového diagramu odberu.

Samoodpočet prináša zákazníkovi možnosť nahlásiť v stanovenom období reálnu spotrebu na odbernom mieste, čo výrazne zjednoduší, v prípade nedostupnosti elektromera, získanie skutočnej spotreby,“ hovorí Andrej Juris, výkonný riaditeľ ZSD. Zo spätnej väzby vyplýva, že túto možnosť tiež vítajú klienti, ktorí si vedú pravidelnú evidenciu stavu elektromera pre vlastnú potrebu. Nová služba im poskytne  úplnú kontrolu nad fakturovanou spotrebou.

ZSD v mesiaci september otestovala novú službu na vzorke vyše 1700 zákazníkov zo segmentu domácností v rámci celého regiónu. Zákazníci mohli nahlásiť stav elektromeru telefonicky alebo emailom, pokiaľ túto možnosť nevyužili, periodická vyúčtovacia faktúra bola vystavená štandardným spôsobom. „Do testovania novej služby sa aktívne zapojilo 22 % oslovených zákazníkov, čo považujeme za veľký úspech. Po otestovaní služby u podnikateľov a samospráv službu Samoodpočet ponúkneme v roku 2016 všetkým našim zákazníkom, ktorí budú mať možnosť výberu z viacerých nástrojov vrátane webového rozhrania,“ dodáva Andrej Juris.

ZSD v roku 2015 uviedla niekoľko inovácií zameraných na zjednodušenie zákazníckej komunikácie a zákazníckeho servisu: elektronické podávanie žiadosti o pripojenie nového odberného miesta, SMS notifikácia o aktuálnych poruchách v dodávke elektrickej energie pre municipality, aplikácia pre webové stránky municipalít na zjednodušenie zistenia o plánovaných odstávkach  a aktuálnych poruchách, odporúčaní elektrikári pre prípravu pripojenia odberného miesta.